مسلمان څنګه خپل مسلوب عزت بيرته پيداکړي؟( ۱ برخه)

په بېنوا کي دلیکني شمیره : 23601
علامه محمد معين الدين أبوالفضل
دخبریدو نیټه : 2009-02-12

مسلمانان بايد څه وکړي  چي خپل مسلوب عزت  بيرته پيدا کړي  ؟   ( ۱ برخه ) .                        
بسمه تعالی  !
مح ترمو مسلمانانو ! هر څوک چي د تاريخ  پر پاڼو او ورقو باندي د عبرت نظر واچوي نو   د دوو خبرو په ډيره ښه توګه  معلومات ورته کيږي  :
اوله دا خبره    چي مسلمانان او عالم إسلام  د « خير القرون » له زمانې څخه بياد تاريخ په اوږدو کښي تر ډيري درازي  مودې پوري د عزت  ، هيبت او دبدبې خاوندان وو ، او عالمِ کفر تقريبًا د عالمِ إسلام په سايه کښي د غلامۍ په ډول زندګي تر سره کوله او مسلمانانو  په هره خانه او هر باب کښي و نورو خلګو ته   د استاذۍ او د تعليم او ښووني په مقام کښي قرار نيولئ وو ، د هري ښيګڼي او د هر قِسم کمال إستفاده له دوۍ څخه خلګو کوله ، د نظم او نسق ، د حاکميت او محکوميت او د کاميابۍ او د پر مختګ او ترقۍ د أصولو او قوانينو أخذ کافرانو له مسلمانانو څخه کاوئ  .
که څه هم د إسلام   له منلو څخه کفارو مقابل جانب إختيار کړئ ؤ  ، خو له دې سره سره د دنيا هر قِسم کفارو إسلام او مسلمانان د موجوداتو دپاره ، خصوصًا د عالم انسانيت دپاره يو عظيم رحمت او سعادت باله  .
لکه چي د « تمدن إسلام و عرب » د کتاب ليکوال  سره له دې چي کافر ؤ ، مګر خو پر جهان او جهانيانو باندي له يوه منصفانه نظر اچولو څخه برخورداره ؤ  په خپل کتاب کښي  ليکلي دي چي : « تر هغه وخته پوري چي مسلمانانو د بدبختۍ  و کارو ته مخونه نه وو اړولي  ، نو د دوۍ په وجه پر ټول مخلوق باندي د رحمت بارانونه اوريدل ، خو کله چي مسلمانانو په خپل منځ کښي  خودکامي او بدبختي رامنځته کړه نو هر څه يې له لاس څخه ووتل » .

دوهمه داخبره ده   چي د مسلمانانو موجوده حالت داسي حالت دئ  چي د دوۍ له ذکر سوي تاريخي عظمت سره بالکل په مقابل جانب کښ  واقع دئ  ، نن مسلمانان  د حاکميت او محکوميت أصول  له کافرانو څخه ايزده کوي  .
 نن مسلمانان د ترقۍ او د پر مختګ د لارو أخذ ه کفارو څخه  کوي ، نن مسلمانانو  په هر باب او هره خانه کښي  نسبت و کافرانو ته د تلمذ او د شاګردۍ  موقعيت غوره کړئ دئ  .
 نن مسلمانان د داسي شرم ، پيغور او أفسوس په حالت کښي واقع دي چي د يوه کافر اس  پر خپلو سرو باندي سربيره ونه ويني نو زندګي تيرول ورته محاله او ناممکنه ښکاره کيږي  ، نن مسلم انانو داسي مَوقِف غوره کړئ دئ چي د کفارو په سايه کښي  ژوند کول ورته د فخر او د عظمت کار ښکاره کيږي  ، خپلي شخړي او مشاجرات د کفارو په محکمو کښي مورد د بحث ګرځوي  ، او إسلامي ممالک په خپل منځ کښي يو د بل سره په داسي نيت او په داسي عزم او رويه کښي  قرار لري  چي د هغه په نتيجه کښي  إسلامي أخوت او وحدت  له خاورو سره خاوري ګرځيدلئ دئ  .

په هر صورت زه  د يوه ديني عالم په صفت د ديني او إسلامي منابعو او د سالم عقل د هداياتو له مخي  و تاسي ته په دې اړه معلومات درکوم چي  مسلمانان بايد څه وکړي چي دغه  س چپه حالت يې بيرته سيده سي  او  دغه د غلامۍ طوقِ لعنت د کفارو  چي د هر إسلامي ملک و غاړي ته لويدلئ دئ  د مسلمانانو له ګردنو څخه ليري سي او بيرته د پخوا په شان د بادارۍ په مقام کښي قرار ونيسي  .
په دې باب  خو تفصيلات ( ان شآءالله العزيز ) ستاسي  و مخي ته راروان دي  ، خو په إجمالي ډول بايد ووايم چي ال ه ( جل جلاله ) له خلګو سره  په  خپل حالت  کښي هلته  تغير او بدلون راولي چي خلګ هم و خپل حال ته تغير ورکړي  .
د إسلام تر ظهور له مخه تاريخ ددې خبري شاهد دئ چي عالم بشريت په قسم قسم بدبختيو مبتلا وو ، په جهالت او ناپوهۍ مبتلا ؤ ، په إختلافاتو مبتلا وو ، له يو بل سره په دښمنۍ او عداوت مبتلا ؤ  ، د شرافت او ک امت معيار فقط او فقط زور ،  قوت  ، مال او دولت  ؤ  ، او د  بدبختۍ او د ناأهلۍ او د انسانيت له ليکي څخه د وتلو معيار بې کسي ، کمزوري ، فقر او مسکنت  ؤ  ، حق او ثابت حقوق د هر چا تلف سوي وو  او انسان او د انسان ويني هيڅ قدر او ارزښت نه درلودئ  .
 دغه ټول مصيبتونه الله  ( جل جلاله ) په دې وجه پر خلګو باندي مسلط کړي وو چي خلګو ناروا او باطل حالت غوره کړئ ؤ  ، د إسلام له ظهور څخه وروسته چي خلګو په خپل حا ت کښي تغير راوستئ ، إسلام يې قبول کړ ، انسانيت يې ايزده کئ  ، د خالق او مخلوق حق يې وپيژندئ  ، د جهل او ناپوهي په بدل کښي  د علم او پوهي خاوندان سول ، او د أسماني هدايت او د الله تعالی د رسول حضرت محمد ( صلی الله عليه وسلم ) پر شا او خوا سره  راټول سول نو الله ( جل جلاله ) هم له دوۍ سره په خپل حالت  کښي بدلون اوستئ ، د بدبختۍ دروازې يې پر دوۍ باندي بندي   او د سعادت او نيکبختۍ دروازې يې پر دوۍ باندي راخلاصي کړي   .
بيا چي کله مسلمانانو سوکه په سوکه  په خپل سالم او صحيح حالت کښي په بدلون او تغير شروع وکړه  ، نو الله تعالی په مقابل کښي همدغسي په تدريج سره له دوۍ څخه د خپلو نعمتو په أخستلو پيل وکړ  تر څ و چي  حالت ودغه موجوده پړاو ته راورسيدئ  ، نو اوس  چاره او علاج دادئ  چي مسلمانان  دوباره  په خپل حال کښي بدلون راولي او و خپل أصلي حال ته  ( کوم چي د دوۍ د ټولو سعاداتو متکفل ؤ ) متوجه سي  ، تر څو چي  الله ( جل جلاله ) له دوۍ سره په خپل حالت کښي د تغير اراده وکړي   ، لکه الله (جل جلاله ) چي فرمايلي دي  :
إن اللهَ لايغير ما بقومٍ  حتی يُغيروا ما بأنفسهم   .
يعني بېشکه الله  ( جل جلاله ) تغير او بدلون نه ورکوي  و هغه حالت ته چي د خدائ تعالی له طرفه په يوه قوم پوري پيوسته سوئ وي  ( عام له دې که د تکليف حالت وي که د راحت )  تر هغه پوري  چي  دغه قوم تغير او بدلون ورنکړي و هغه حال ته  چي د دوۍ له خوا د دوۍ په ځانو پسي پيوسته سوئ دئ   .
يعني  که يو قوم  په غلط او شيطاني حالت کښی  واقع سوئ وي ، نو تر هغه پوري  الله پاک هغه مصيبت له دوۍ څخه نه ليري کوي  کوم چي د دوۍ د طغيان او شيطاني حال  په سبب يې  په دوۍ پوري پيوسته  کړئ دئ  تر څو چي دوۍ دغه  شيطاني حالت لره بدلون ورنکړي  ، او که دوۍ صحيح حالت او سالمه رويه غوره کړې وي  نو بيا الله پاک هغه نعمت له دوۍ څخه نه اخلي  کوم چي د دوۍ  د سالم حال په وجه يې و دوۍ ته ورکړئ وي   تر څو چي  دوۍ دغه حال بدل نکړي  .
والسلام و من الله التوفيق  .
  نوربيا .  .